lørdag 25 november 2017

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

logo-orestad

lokalavis for Ørestad og naboomrader siden 2006 DEBAT

Trygheden tilbage til Ørestad Streethal

carl christian ebbesenDet er under et år siden, at jeg var med til at indvie Ørestad Streethal. Som kultur- og fritidsborgmester var jeg stolt af at kunne overrække en helt ny institution fyldt med udfoldelsesmuligheder til borgerne i Ørestad. Hallen har ingen fast bemanding og viser tillid til, at borgerne i Ørestad både kan og vil selv

Dette er en både god og smuk tanke, og jeg bliver derfor også både skuffet og forarget, når det viser sig, at en gruppe bøller opfatter åbenheden fra kommunen som en invitation til at bedrive hærværk på vores alle sammens fælles ejendom. Der har gennem lang tid været klager over, at en gruppe ballademagere skaber ravage og utryghed, og for nyligt har jeg modtaget en klage fra en fortvivlet nabo, der bliver holdt vågen dag og nat af larm fra hallen. Denne adfærd må og skal stoppes!

Jeg er stor tilhænger af, at give borgerne fri adgang til kommunens mange tilbud. Frem mod 2020 flytter yderligere 5.000 nye borgere ind i Ørestad. De ønsker alle at deltage i bydelens fritidsliv, og i den sammenhæng er det tosset at have kommunens institutioner til at stå aflukket. Men vi må samtidig erkende, at ikke alle borgere forstår at tage hensyn til fællesskabet.

Derfor er jeg som kultur- og fritidsborgmester også glad for, at det i de næste tre års budgetter er lykkes at sætte midler af til en vagtordning på kommunens kultur- og fritidsinstitutioner. Vi skal vise tillid, men vi må aldrig blive naive. Jeg vil derfor blive ved med at arbejde for at gøre byen tryg og sikre, at borgerne i Ørestad og i resten af København kan bruge byens anlæg i fred og fordragelighed.

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.

Louises klumme

euronews