søndag 20 oktober 2019

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

logo-orestad

bydelsavis for Ørestad og naboomrader siden 2006 DEBAT

Dummebøde fra Europark

jesper rosenquistLørdag den 11. August om eftermiddagen parkerer jeg min bil i parkeringshuset på Richard Mortensens vej. Dette gør jeg normalt ikke, da jeg er den glade ejer af en El-bil ,og derfor oftest parkerer ved ladestationerne i det andet parkeringshus på Robers Jacobsens vej

Jeg har tidligere parkeret i parkeringshuset på Richard Mortensens vej - og ved udmærket at jeg skal huske at placere mit parkerings kort i forruden - men da jeg jo også blot er menneske så glemmer jeg dette - hvilket jo så resulterer i en "dejlig" besked fra Europark på 650 kr - grundet det manglende kort i forruden.

By og Havn som jo ejer og styrer vores på mange måder urimelige dyre parkeringsforhold i Ørestaden - har jo besluttet at netop parkeringshuset på Richard Mortensens vej ikke har et system med at vise kort til en automat for at åbne for bum - modsat hvad man skal gøre på Robert Jacobsens vej. Man har altså inden for 500 meter - 2 forskellige måder at sikre at man har et parkerings kort - og dermed tilladelse. Hvis man så vælger af forskellige årsager at holde i de to parkeringshuse - så kan man ikke blot havde sit (og meget dyrt betalte kort) sidde i forruden - da man så skal tage det ud hver gang man så vælger at holde i det andet parkeringshus hvor kortet skal holdes hen til en automat for at åbne bommen.

Jeg er helt sikker på at denne forskel naturligvis er opfundet af By og Havn sammen med Europark - da der så kan deles mange "dummebøder" ud til folk som allerede har betalt en urimelig høj parkerings tilladelse - men så alligevel skal malkes lidt mere.

Jeg har betalt min dyre parkeringstilladelse - og har derfor faktisk ret til at parkerer i de to parkeringshuse - men grundet en forglemmelse bliver jeg så alligevel ramt af en ekstra regning. Jeg har altså ikke gjort noget "ulovligt" - men som menneske blot glemt at lægge min parkeringstilladelse i forruden.

At parkeringsvagten giver mig et "kontrolgebyr" er jo i orden - der ligger ikke en parkeringsgodkendelse i forruden - men at man så ikke efterfølgende kan få dette "gebyr" returneret (evt. imod at betale et mindre administrativt gebyr) - det er fuldstændigt urimeligt. Selv DSB, Movia etc. har et system hvor et glemt månedskort giver en rabat på "kontrolgebyret" hos de selskaber.

Jeg har naturligvis på forhånd opgivet at komme i dialog med Europark eller By og Havn, da jeg jo på forhånd kender svaret - nemlig at jeg ikke har overholdt reglerne - og dermed at "dummebøden" er rimelig set fra disse selskaber. De er jo i bund og grund også fuldstændig ligeglade med de kunder de har - vi har jo intet alternativ til at betale. Både for den urimelig høje parkeringsafgift - og så de "dummebøder" de kan kræve ind via deres ulogiske og meget forskellige parkeringsmetoder i de 2 parkeringshuse.

Så med meget sammenbidte tænder betaler jeg "gebyret" og overvejer igen om Ørestad virkelig er et sted at bo.

Kultur:

Debat:

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.

Anmeldelser

Louises klumme