tirsdag 10 december 2019

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

logo-orestad

bydelsavis for Ørestad og naboomrader siden 2006 DEBAT

Det skal være trygt at dyrke idræt i hallerne

franciska rosenkilde 1030Ballade og hærværk i kommunens idrætshaller skal være fortid. Forældre skal trygt kunne sende deres børn hen i den lokale hal og spille basketball, håndbold og fodbold.

Vi må desværre sande, at beslutningerne om at afskaffe halinspektørerne og indføre selvbetjent adgang i idrætsfaciliteter og haller, som blev truffet før jeg blev borgmester, ikke kun har været til det gode. Neutrale og tomme haller appellerer ikke til tryghed, ansvar og ejerskab. Tværtimod, og det er vel ikke meningen, at politiet skal involveres mere end foreningerne? Derfor er der nødt til at komme mere fast bemanding på igen. 

Jeg siger ikke, at alt var bedre i gamle dage – før selvbetjent adgang og halinspektører – for dengang var der også udfordringer, men jeg forholder mig blot til virkeligheden: At vi står over for en udfordring og dermed en bunden opgave, som skal løses. I den netop indgåede budgetaftale lykkedes det os at få afsat næsten 30 mio. kr. til at genskabe trygheden, dels ved at indsætte halinspektører i Bellahøjhallerne, Sundby Idrætspark, Ryparken Idrætsanlæg og Vanløsehallerne og dels ved at fortsætte servicerunderingen i kommunens idrætsanlæg, kulturhuse og biblioteker for at forebygge uro og uhensigtsmæssig adfærd. Det er en start.

Som kultur- og fritidsborgmester er det afgørende for mig, at københavnerne har trygge rammer at dyrke deres fritidsliv i. Derfor følger jeg udviklingen nøje og håber, at vi fremover kan finde flere midler til at øge trygheden i alle kommunens idrætshaller, hvilket jeg og Å allerhelst ser ske i et endnu tættere samarbejde med foreningerne om at genskabe trygheden.

Godt liv:

Debat:

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.

Anmeldelser

Louises klumme