onsdag 21 august 2019

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

Sådan kommer du i gang med at træne derhjemme

sponsor hjemmetraeningInternettet bugner med guides til hjemmetræning. Lige fra yoga og pilates til cardio- og vægttræning. Flere hopper med på den fleksible måde at træne på, og det kan være særligt attraktivt, hvis du har en travl dagligdag med meget på programmet.

Og så gør det bestemt ikke noget, at du på den lange bane kan spare penge på fitnessabonnementer og personlig træner.

Step 1 – Hjem
De fleste vil helst træne uforstyrret og uden afbrydelser. Det kan have sine fordele med et ekstra rum derhjemme, som er dedikeret til træning, og hvor du kan lukke døren og fokusere på at yde det optimale uden at blive forstyrret. Har du brug for mere plads, kan du finde ledige lejligheder og huse her. Afhængig af hvilke træningsformer du foretrækker, behøver du ikke uendeligt meget plads – du skal blot kunne bevæge dig nogenlunde frit. Når du har styr på hjemmefronten, kan du gå videre til step 2.

Step 2 - Udstyr
Det er ikke alle træningsformer, der kræver udstyr. Men de fleste aktiviteter kræver alligevel et minimum af gadgets, for at du kan få det optimale ud af din træning. Det kan være alt fra vægte til styrketræning, måtte til yoga eller stopur til cardiotræning. Et populært valg til hjemmetræning er motionscyklen – denne form for træning kræver stort set ingen plads, og de fleste motionscykler fylder meget lidt eller kan foldes sammen og gemmes under sengen. Du finder en guide til valg af kondicykel her, hvor der også er lister over favoritter, steder at købe og gode råd til opbevaring.

Step 3 – Sæt i gang
Find god inspiration til din hjemmetræning i diverse apps og på instagram og Facebook og læg et program herefter. Når du har styr på udstyret og dit træningsprogram, er du klar til at sætte i gang. Rigtig god fornøjelse.



Debat:

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.