tirsdag 10 december 2019

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

logo-orestad

bydelsavis for Ørestad og naboomrader siden 2006 DEBAT

Hvor blev de grønne områder af?

franzi jung moeller 2684Jeg flyttede til Ørestad City i 2015 fra Hvidovre, hvor jeg har boet i 55 år. Jeg er så heldig at jeg bor med udsigt til Byparken hvor jeg kan se ned på en legeplads og på hundegården og det er en fornøjelse at se på livet i Parken.

Da jeg flyttede herud, synes mine børn og min familie at det var frisk af en gammel Farmor at flytte ud til et så moderne kvarter.
Her i Ørestad City var der i 2015 plads imellem byggerierne, så hver bygning kunne vise sin karakter frem. Men kort tid efter begyndte Bellacenter at bygge på deres parkeringspladser, og det må siges at have trukket Ørestad City ned i omdømme.

I 2015 var Royal Arena kun halvfærdig, og der var ikke bygget boliger på strækningen fra Field's og ud til 8tallet.
Forleden ville jeg gå en tur i Skovkvarteret og Arenakvarteret og videre til Vestamagers Station. Det var en chokerende oplevelse. Her har man også bygget på al ledig jord og de høje huse er sammenbyggede og virker derfor meget kompakte.

Hvor er der afsat grønne arealer.? Jeg så Kirkepladsen, men her skal bygges om et par år. Der er muligvis indrettet legepladser og grønne araler inde i gårdene, men helhedsindtrykket er kedeligt. Desuden er der ingen gadeskilte når man færdes inde i kvarteret, så jeg kunne ikke nogen steder se navnet på den vej, jeg gik på. Man fremhæver hele tiden at man bor tæt på Fælleden, men man skal have et nærområde lige neden for døren når man kommer hjem fra arbejde eller børnene kommer fra vuggestue, børnehave eller skolen.

Mangler der grønne frirum i Ørestad?

Godt liv:

Debat:

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.

Anmeldelser

Louises klumme